Just A Melody..

Monday, March 30, 2015

Entry 4/(2015) : Ahh...! Gak Bisa Tidur Sih!

Entry 4/2015: Gak Bisa Tidur Sih!

Assalamualaikum uolss..!

            Salam mesra, salam panas dan hangat luar biasa..! Moga kalian sihat-sihat semuanya ya? Waduh-waduh.. Kok bicaranya aku persis Indonesia? Ngapain ya? Hahaha.. Saja je gediks. Hoho. Haishh.. Dah masuk semester 3 dah aku ni. Kejap je. Terasa tua sikit disitu. Haha. Bayar yuran dah, daftar kolej dah, punggah barang pun dah. Semester baru, bilik baru, roommates baru, kawan baru. So, lets break the ice! Bak kata cik puan Britney Spears, “Let me break the ice, Allow me to get you right, But you warm up to me..” Ehh? Cam lain je maksud? Chooii! Abaikan jelah si Britney Senah tu yerr..

            Anyway, biasa ngak bila kat tempat baru ni, seperti biasa, malam pertama tu susah sikit nak tidur, mungkin rasa tak selamat, belum lagi mengadaptasi dengan tempat yang baru ni. Pendek kata gak bisa tidur, sih! Okeh, kejap. Definisi ‘Malam Pertama’: waktu malam pada hari yang pertama ye,anak-anak. Jangan kau kuningkan pemikiran kau itu bah..! Hahaha. So, mulalah tidur-tidur ayam, bergolek sana sini. Kengkawan pun baru nak kenal. Rasa percaya itu masih gak ada, masih dalam pembikinan. Makanya, tidur pun jadi gak aman, lorh! Haha. “Mana mungkin, selimut tetangga, hangati tubuhku dalam kedinginan.. Malam – malam panjang, setiap tidurku selalu kesepian..” Ececece.. Tetiba layan perasaan.


            Apepun, begitu lah aku setiap kali di tempat baru. Dah jadi tabiat. Tak lama lepas tu, tebiat. Haha. Tak pernah berubah sedari dulu. Kadang-kadang terfikir. Adakah semua itu akan hilang? Normal kah semua itu? Hmm.. Dah la.. Lain kali la pulak aku merapu. Hahaha. First time entry pendek. Biasanya, ada la panjang berjela 30 km bak perutusan ketika hari Guru gayanya. Hihi.



Shaitt! Can't Sleeppppp!


Gak bisa ah..! Pusing sana, pusing sini, gak bisa tidur..!


Krik.. Krik.. Krik..


video

No comments:

Post a Comment