Just A Melody..

Friday, November 30, 2012

Mengapa bah ku berubah??

Assalamualaikum...

             What's up peeps? Shahhh Alammmm... peace yoo! (ala-ala Dato' AC Mizal kat Maharaja Lawak Mega). Haaa... Gituu.. Kau ado?? Hurm.. Tinggal sehari dua lagi utk aku mengubati kesedihan, membuang yg keruh, mengambil yg jernih. (stail karang berperibahasa ;p) . Tanggal 2 Disember 2012, bermulah lah semester baru, semester 6 UiTM Kuala Terengganu. Semester baru, niat baru, impian baru, dapat kawan baru, cita-cita baru dan aku pun baru. Aku ingin berubah.. (dgn seriusnya) Berubah ke arah lebih baik. Mungkin disebabkan dek tekanan 'jiwa' yg aku alami, yg mana memaksa aku utk tinggalkan rumah (oppss, bukan lari dari rumah, yer) dan berehat di kediaman mak sedara kesayangan di Bandar Utama, Damansara. (Haha, mcm artiss pulakk siap ade rumah utk berehat). Makcik aku yg selalu menyayangi, memahami, dia dialah selalu tempat aku berkongsi rasa, cerita dan masalah. Hati dan minda sedikit tenang apabila mendengar nasihat dan dorongan daripada makcik kesayangan aku sedari kecil ini. Ditambah pula dgn sahabat seperti Pijie, Eda Adnan, Misz Lynna, Mimie Mohd, Firdaus Mamat & Iwan yg menghantar mesej nasihat dan membantu mententeramkan jiwa ini, sedikit sebanyak dapat melegakan perasaan yg tak menentu ini.

           Bukannya aku tidak pernah 'jatuh' sebelum ini, tetapi aku memang seorang yg sangat 'butuh' pada sokongan. Jikalau tidak, memang gila lah aku agaknya. Huhuu.. Mesej-mesej nasihat & dorongan yg aku terima, aku simpan rapi utk dibaca berulang kali tika virus 'semangat luntur' kembali menyerang. Sebagai satu inisiatif lain selain daripada solat hajat & berdoa memohon dilapangkan dada, ditenangkan jiwa & ditabahkan hati utk aku tempuhi hari-hari yg belum lagi pasti. Semoga doaku didengar & dikabulkan oleh Allah S.W.T. Aminnn...

         'Bertapa' di rumah makcik kesayangan di Taman Tun Dr. Ismail nie boleh dikatakan banyak membantu aku mengatasi kemurungan, kekecewaan, kesedihan & pelbagai 'ke' lagi yg bermain-main dlm kepala otak aku nim.. Kat sini, aku menyibukkan diri aku yg tak seberapa busy nim dgn melayan karenah si Zakwan Amir Azali, sepupu kecil yg super-lincah yg berusia 3 tahun lebih (mungkin). Besides, aku juga membantu makcik aku menyiapkan kerjanya yg ada kat umah tu. (biase la, anak sedara yg baik, kann) Hahaha. Di kala bosan, aku panjangkan langkah, berjalan ala model fesyen dgn macho nya ke One Utama yg tak jauh dari rumah. Itu pun satu faktor yg menyebabkan aku suka tinggan kat umah makcik aku. Ya, One Utama tu la, shopping mall yg ke-4 terbesar di dunia..! haa.. terkejut tak? kih3 :p Itulah aku, sedikit sebanyak lupa akan 'sedih' dalam diri disamping dapat  cuci-cuci mata melihat trend fesyen terkini. (bukan cuci mata yg bukan2, ek..) Ha ha ha ha..

         Memandangkan cuti yg dinikmati kian sampai ke pnghujung, maka akan bermula lah catu pertempuran baru. Pertempuran yg mana aku perlu memenanginya walau apa jua cara. So, ape kena mengena citer nie ngn tajuk?? Hee heee.. Maka, anak sedare Pak Jabit nie nak bagi tau komer, sebenor - benor nye, takde kene mengena punn... Cuma den yg ingin berubah, nak berubah jadi lebih baik, nak jadi muslim yg bagus, nak jadi kawan yg baik,nak jadi lebih kuat, super nice, superman, super junior (eh silapp), nak jadi pelajar yg cemerlang.. ^^ jadi, Insan yg cemerlang, adalah insan yg... (alamakk lupa dialog Dato' Dr. Fadzilah Kamsah) keh3.. Selepas agak down dgn diri sendiri sket, I wish I wan to be a new person, bebas drpd 'drama-drama'. Sedeeyhhh.... Semoga aku menjadi insan yg lebih baik, lebih tabah, dan lebih berusaha pd masa akan datang. Semoga juga kalian doakanlah buat aku yerr.. mudah mudahan doa aku diterima ..
Aminnnn....


Ni la dia Zakwan Amir Azali.. ^^

Zakwan Amir with me ;p

This mak sedare kesayangan aku.. ^^

Wednesday, November 28, 2012

Tragedi Oktober: Its Just A Beginning..

Assalamualaikum..

            Hai.. Sekali lagi jari jemari gue berlumba-lumba utk menaip.. utk luahkan.. utk ceritakan.. apa yg ada dlm kad memori di kepala. Ianya bagai satu lagi episod yg perlu aku lalui dlm drama kehidupan. Suasana agak sayu pada ketika itu (18 & 19 Oktober 2012). Pada saat rakan-rakan  'bebas' daripada dijajah peperiksaan, aku masih lagi bergelut. Tatkala ada yg gembira memulakan cuti, aku masih disini menanti.. dgn penuh debaran, mungkin.. rumah sewa nie dah mula terasa sepi, kosong, luas sedangkan tak pernah terasa begitu pun sebelum ini. Mungkin disebabkan ketiadaan housemate yg selalunya gegak gempita dgn senda gurau. Selama mereka belum pulang, terasa juga menjengkelkan disaat mereka bergurau satu sama lain. Bila dah tak ada, terasa sunyi pula. Mungkin ini lah yg org kata, bila didepan mata, tak hargai.. bila tiada, tercari cari.. Tambah sedih lagi, bila roomate aku Kim Jong Kook a.k.a Pijie mahu berangkat pulang, meninggalkan aku bersama Faez, Iwan & Ayin yg sekali sekala datang melawat. Aku faham sih, malah sudah dijelaskan sebab dan musabab mengapa dia perlu pulang dahulu. Sebelum pulang, Pijie nie telah pun menemani aku selama beberapa hari. Itu pun sudah memadai. Terima kasih, sahabat..!!  ^^

18 Oktober 2012
        Pada tarikh ni, Iwan pulak yg akan pulang.. Haiii... sedihh betul.. Huu.. Terasa luas giler la pulak umah, umpama banglo yg berbillion-billion ringgit harganya. Mana tak nya, cuma ada aku & Faez je. Meriah bukan? Huu.. Aku perlu study utk subjek yg masih lagi membelenggu aku iaitu MAT 183. Haisshhh.. Sedikit sebanyak tergugat jugak mood aku tambah pula bila berada dlm situasi begini. Dipandang nya buku dan soalan-soalan yg mahu dibuat, terbayang pula rumah yg seakan akan memanggil pulang. Nie la kesan nya bila paper bertarikh last dlm jadual peperiksaan. Menyedihkan! Betapa sukarnya berada di sini, di saat ini =,=". Kemudian, Ayin datang bermalam dirumah ni bagi menemani aku & membantu aku mengulang kaji. Woaaa.. terharuuu nihhhh... sangat terharu.. Nak tak nak, aku harus study utk paper yg last nie..

19 Oktober 2012
    Hari yg ditunggu tiba. Aku bangun bersiap sedia utk ke dewan peperiksaan agak awal sedikit. Ketika bersiap, sempat lagi mengamati suasana rumah yg aku diami nie. Lengang! Sungguh sepi. Langsung aku lontar pula pandangan ke luar tingkap. Kelihatan tanah mula basah.. Alamakkk!! Hujan! Dalam 7 hari dlm seminggu, hari nie dipilih utk hujan di pagi hari ni. Menambahkan lagi kegusaran hati aku. Untung ada Ayin. Kebetulan Ayin juga ingin pulang ke rumah awal pada hari itu. Dikejutnya Ayin bagi meminta utk menghantar aku ke kampus sebelum dia pulang ke rumah. Ayin bersetuju. Great! Setelah sampai dipintu pagar kampus, kami berpisah disitu dan meneruskan agenda masing-masing. Ayin bergerak pulang. Hurmm.. Satu lagi hari yg aku perlu tempuhi dimana satu persatu teman aku pulang. *sigh.. Aigoo..

     Kesimpulannya, aku tahu.. cukup tahu dan pasti yg ini semua hanyalah permulaan. Permulaan bagi satu lagi episod dlm drama kehidupan aku dimana aku disini tanpa rakan-rakan rapat aku yg bergelar sahabat. Ini bukan lagi satu ramalan, tetapi sesuatu yg sudah pasti kebenarannya. Hidup aku perlu diteruskan, pengajian mesti diteruskan walaupun mereka tidak lagi disisi aku, menyokong dan memberi semangat pada aku nanti. Satu semester berbaki bersama mereka akan aku hargai kerana bagi aku, kawan senang dicari, tapi yg benar-benar memahami & ada 'chemistry' sukar utk ditemui.. As I said before, this is just the beginning, there  still a long journey for me to go through. To Pijie, Ayin, Faez, & Iwan, thanks for accompany me for my last paper.. =) Kumawo.. Chincha- chincha kumawo..

For you guys:
~ Ketawa bersama, menangis pun bersama..
   Ku berharap agar kita masih tetap bersama..

   Rasa hati ini, telah lama aku pendamkan,
   Tiba masanya segala-galanya aku ceritakan..
   Engkau kan pergi.. pergi mu tak akan kembali..
   Tiba masanya kau cari teman pengganti.. ~


video