Just A Melody..

Saturday, February 9, 2013

Mr. Mama + Hari Konvokesyen

Assalamualaikum w.b.t..

               Haaa.. Hi guys, lately nie memang malas nak meng-update blog ni. Yela, busy dgn assignment, plus homework bertimbun and bla bla bla.. Hehe.. Agak 'klise' je kan bila cakap busy? Hahaha..

               Okeh, entry kali ni mengenai Mr. Mama & Konvokesyen kali ke-77 UiTM di UiTM Shah Alam. Huu.. Actually, entry kali nie just about sharing my experience in babysit a little kid which is my own cousin. Dialah si comel, dialah 'dongsaeng', dialah buah hati pengarang jantung. Huhu.. Agak susah gak la untuk mengawal tingkah laku kanak-kanak yg berumur lebih kurang 3 tahun ni coz dah memang lumrahnya untuk terokai apa jua yg ada didepannya walaupun sesuatu itu sebenarnya tidak sesuai bagi dia. Kanak-kanak ni imaginasinya tinggi, kan? Hmm.. Cabaran.. Cabaran.. Tapi takpe, demi buah hati yg aku sayang ni. Hee..

               Bercakap mengenai konvokesyen ni, actually makcik aku punyer konvokesyen. Event dia, so itulah tujuan aku & nenek turun KL ni. Nak meraikan makcik kesayangan aku, ada disamping dia pada hari bahagia dia. Baguskan kan? hehe.. Well, tengok la siapa ni (kembang idung). haha.. Aku turut ditemani sepupu aku, Iskandar yg datang bersama nenek dari Kelantan. Jadi, pada hari penting ni, aku dan Iskandar diberi tugas khas yg amat penting which is menjaga si comel Zakwan Amir Azali nih. Adoyaii.. bukan main buas lagi si Zakwan nim. Segala kelengkapan disediakan dalam satu bag pack termasuk botol susu, air panas, air mineral, Koko Krunch, sapu tangan, pampers, seluar, baju, mainan & yg paling penting, BANTAL BUSUK si Zakwan nih.. Tak lena tido kalo takde bantal nih.. Huh! =p  Aku memulakan tugas setelah ayah & bonda Zakwan menuju ke dewan majlis. Begitu juga dgn nenek.

              Seawal perpisahan, Zakwan punyer la meraung, menangis & meronta-ronta. Aduh.. Banyak pula mata-mata yg memandang kami. Ahhh, pedulikan. Abaikan mereka, yg penting aku pujuk si Zakwan ni dulu. (Positive thinking haha). Kuat benor merontanya, biarpun saiz Zakwan ni takde la besor sangat.. huhu.. Keadaan dapat dikawal sehinggalah Zakwan 'Output'.. Alamaakkk... Mane la tempat nak cuci nih, plus, sesak dgn org ramai. Misi mencari toilet terdekat bermula, panik sebentar.. Tapi, sempat control.. Hehe.. Cool jerr.. Jumpa je toilet, ape lagi, terjahh jerr, takut Zakwan meragam pulakk nanti kalo lambat. Then, basuh la Zakwan punyer  'Output' tuu.. Fuhh.. Kuat baunye.. hihi.. Pastu, lapkan dia, pakaikan dia pampers & seluar. Nak carikan tempat utk pakaikan pampers pun satu hal, punyer ramai la org kat sini.. Hishhh.. Pedulikan org, terus aku baringkan Zakwan di area sinki utk pakaikan dia pampers. Haha..

            Event konvokesyen di Dewan Tuanku Canselor UiTM Shah Alam tamat kira-kira jam 2 ptg dimana sesi ptg pula akan ambil alih. Melihat makcik aku yg berpakaian lengkap bertopi & berjubah membuatkan aku excited & pd masa yg sama sedih. Aku hepi sbb suatu hari nanti aku juga berpeluang memakai jubah itu gak, tapi yg sedih nye, aku tak mungkin akan meraikan majlis bersama rakan-rakan satu bach dgn aku. Hmm.. Puas & bangga terlihat di wajah nenek & makcik aku. Sebelum pulang, sempat lagi bergambar disekitar majlis, menikmati hidangan yg disediakan dan... makcik aku menerima sejambak bunga drpd suaminya. How sweet is that.. Huu.. I'll do the same thing for my future wife.. Hehe.. Makcik aku pula, melihat si Zakwan bersama aku, agak lega dihatinya. Iyela, sepanjang majlis, beberapa kali makcik sms aku bertanyakan soal Zakwan. Risau seorng ibu.. Hehe

           Bagi aku, penat tu memang la penat hari tu, tapi, melihat si comel Zakwan nih hepi bermain, penat tu sedikit sebanyak terubat. Tak salah kalo praktis awal-awal utk jadi Mr. Mama in the future. Hahaha.. Kepuasan tu ada la bila kita dapat melaksanakan tugas dgn sempurna & Zakwan pun hepi.. =)

Mission Accomplished!!



Aku la tuu yg galas 'bag pack' tuu =)

Dari kiri: Nenek, Zakwan dgn Ayahnya, Macik aku (Bonda Zakwan) & Iskandar

Sekitar Konvokesyen

Zakwan & Bondanya

Candid ! 

Ni la buah hati pengarang jantung ku.. Zakwan Amir Azali.. =)

No comments:

Post a Comment